Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Varvat Spel - Mass Effect 3

Av David - 12 mars 2013 19:12

    


Då har jag nått slutet på vad som troligen är den mest episka berättelse jag varit med om i ett TV spel. Det som gör Mass Effect spelen så speciella är att de valen du gör i de föregående spelen följer med dig i de kommande men även om detta spelet är det sista så har jag aldrig ställts inför så svåra val som jag gjorde i det tredje och sista spelet i denna trilogi. En sak som dock retar mig är att jag missade min favorit karaktär Kasumi Goto i trean. Hon är med i en add on som man köper till spelet och på något sätt missade jag uppdraget hon var med i under trean. 

Trean var ett fantastiskt spel med många mäktiga cut scenes och utmanande sidouppdrag. En sak som jag tyckte trean saknade var ett större urval av gruppmedlemmar. Endast två var helt nya och fyra var gamla som var med i de föregående spelen. En del detaljer har blivit ditlagda här i trean som jag har saknat i de andra spelen och det är en stark närstridsattack samt att Shepard nu kan klättra över hinder som ligger ivägen. Jag tycker trean mantlar rollen som det avslutande spelet i trilogin fenomenalt men som enskilt spel så är Mass Effect 2 det bästa av de tre spelen. Men självklart går det inte spela nåt utav dom utan att ha spelat dom andra så egentligen borde jag betygsätta trilogin som en helhet vilket då självklart blir högsta betyg utan tvekan men här betygsätter jag trean som ett enskilt spel.



  Kasumi Goto (som jag av någon anledning missade i trean)


Betyg:   (Mycket bra)

Kan köpas här: CDON på X-Box, Playstation 3 eller PC


 
 
Ingen bild

Martin

13 mars 2013 17:15

Uppdraget med henne var förmodligen det man fick av en Salarian Spectre som Stod utanför Captain Baileys kontor i C-SEC och det var i nästan början av spelet... Men inget slår ju "Blasto 6 - Partners in crime" Haha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards