Nördkulturen

Alla inlägg den 9 februari 2015

Av David - 9 februari 2015 16:35

 

Jag hade väldigt höga förväntningar av detta spelet då det är samma som gjorde det underbara spelet Heavy Rain och jag tyckte det levererade både spelmässigt och storymässigt. Du spelar flickan Jodie som har en speciell förmåga och du kastas mellan olika perioder i hennes liv.


Många kan tycka att det inte är mycket spelande i denna typ av spel och de kan ha rätt. Det som sätts i fokus är storyn och ibland känns det som du styr karaktären just enbart för att föra storyn framåt för man blir aldrig direkt utmanad och fastnar på vissa delar i spelet, allting är upplagt så du ska trycka in rätt knappkombinationer vid rätt tillfälle. För er som uppskattar en bra story och vill medverka i den är detta spelet för dig. Men du som gillar utmaningar med tuffa boss strider och fiender att slåss emot på vägen dit kan söka vidare. Tur för mig uppskattar jag bägge typer av spel och tycker de är charmiga på sina sätt.


Ett litet problem som jag hade i spelet var att veta vart jag skulla dra styrspaken i vissa stridsscener. När Jodie slåss mot en annan så visas slaget i slowmotion och du ska styra styrspaken åt det hållet som du ser att Jodie rör sig åt och ibland var det lite svårt att avgöra.


Som jag skrev tidigare är storyn i fokus och den förs hela tiden framåt, känns aldrig upprepande och du får spela i väldigt många varierande miljöer. Särskilt kul är det att du får spela Jodie som barn, tonåring och vuxen så du är med henne hela resan. Jag tror spelet tog runt 16 timmar att spela igenom och jag var inte uttråkad en minut. Det enda som jag tyckte var lite tråkigt var när det blev för övernaturligt vissa stunder men det påverkar inte mitt betyg av spelet då jag fortfarande tyckte det var riktigt bra!


 


Betyg: (Mycket bra)

Kan köpas här: CDON till Playstation 3



Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards