Nördkulturen

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av David - 17 augusti 2014 11:50

För mig har Magic alltid varit ett spel som man ska ha "roligt" med tillsammans med sina kompisar eller med främlingar du möter på m indre seriösa sammanhang som pre-release. Ja jag skrev roligt inom citationstecken för jag vet själv hur irriterad jag kan bli när jag förlorar en Magic match men det betyder inte att jag inte har roligt för det. Frustrationen ligger i att man har spenderat flera hundra, ibland över tusen kronor, på att plocka ihop sin kortlek bara för att förlora varje match med den och då kan jag säga, då blir man inte på det bästa humöret men spelet är fortfarande roligt för det.


 

Nämen oj... hur slank bilden på min EDH pokal in här? Nåja, jag får väl fortsätta med inlägget under bilden.

Jag gillar inte när Magic blir för allvarligt. Det suger ut all det roliga ur spelet. Därför kommer jag aldrig ställa upp i någon Grand Prix eller något annat mer än pre-release evenemang.

Jag har aldrig fattat varför de sitter och blandar korten de har på hand hela tiden för. Tror de att det ska göra motståndaren nervös eller har alla Magic spelare utvecklat nervösa ticks genom åren? Jag har haft tur än så länge och har aldrig mött en vresig motståndare eller dålig förlorare, i alla fall inte som de visat.

När det blir lite mer allvarliga turneringar är det väldigt noga att påpeka att man inleder sin attackfas, sin main phase och sin second main phase, end step och allt vad det nu heter och jag är inte van att spela på det sättet. Ja, jag är en Magic "noob", jag vet, jag har aldrig påstått något annat heller.

Det finns en webshow på youtube som heter Spellslingers och för mig är det så Magic ska spelas. Ha roligt under matchens gång, vilket man inte alltid har, men man kan försöka i alla fall. Jag kan i alla fall säga hur Magic INTE ska spelas och det är på det sättet som klippet här under visar.



Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards