Nördkulturen

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av David - 17 juni 2014 18:51

Previous messageNext messageTvå utav figurerna är nu klara, ”skytten” och ”målvakten”. Det är förstagången jag målar figurer i skala 1/35 vilket både är lättare och svårare än skala 1/25 som jag målat förr. De är större vilket gör det lättare men det kräver också större arbete på detaljerna. Detta är t.ex förstå gången jag målar pupiller i ögon vilket inte var helt lätt. Det blev väl ok men bättre kommer det nog bli med erfarenhet.
 
 
 
 
 
Figurerna är målade med färger från lite olika företag. Hyn är målad med Vallejo Beige Red som base coat och sedan en highlight med en blandning av Beige Red /Light Flesh på kindben, haka och panna samt armar och ben. Mörka partier i ansiktet som under ögonen är målade med en blandning av Light Flesh/Black Red. Base coat och highlight på kläderna är målade med olika nyanser av grått från Citadel och skuggor är gjorda med washen Nuln Oil från Citadel. Till sist är figurerna överstrykta först med Citadel ´Ardcoat för att skydda färgen från att skrapas loss och sedan ett lager med Anti-Shine från Warpaints för att få bort den glansighet som ´Ardcoat ger. Figur 2 behöver nog ett lager till av Anti-Shine för den glänser fortfarande litegrann. Här är ett foto på färgerna som använts (minus Nuln Oil som jag glömde:  
 
    
 
 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards