Nördkulturen

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av David - 25 maj 2014 08:21

 

Handling

Drottningen, Elsa, av kungadömet Arendelle har genom en olycka försatt hela riket i en evig vinter. För att inte bli fångad av de arga invånarna flydde hon upp i bergen men hennes syster Anna ger sig ut på en resa för att hitta sin syster igen och återställa allt.


 

En Disney film med alla de klassiska ingredienserna med allt från den fattiga men godhjärtade mannen till den komiska sidekicken som i denna film kom i form av en snögubbe. Jag förväntade mig mer av denna filmen av någon anledning. Jag vet inte varför. Det kanske beror på det höga betyget den har på imdb, 7,9, eller det faktum att jag hört att det redan ryktas om en uppföljare. Jämför man denna filmen med andra Disney filmer är den varken bättre eller sämre, den håller standard Disney klass. Det största bekymret jag har med denna filmen är låtarna! Varför ska de envisas med att sjunga för? Det är ihop tvingade låtar utan någon vidare melodi och texter som är så urvattnade att det inte längre går få ut någon mening eller substans ur texterna utan det känns istället upprepande och känslan av att man hört låtarna tidigare är överväldigande. För ja... du gissar rätt, låtarna handlar om äkta kärlek och att hitta den rätta, /sarkasm on: Den typen av låtar har jag aldrig hört tidigare! /sarkasm off.

Jag vet inte hur Disney får det att funka film efter film men på något sätt lyckas dem. Frozen är ingen dålig film men den är inget utmärkande heller. Filmen Wall-E är en Disney film i särklass, där överträffade dem sig själva och skapade något nytt känns det som men här körde dem på säkra kort och skapade en helt ok animerad långfilm som är bra men som smälter in och blir en i mängden bland alla andra Disney filmer.


Betyg: (Bra)

Kan köpas här: CDON på DVD eller Blu-ray

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards