Nördkulturen

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av David - 2 maj 2014 07:30

 

Handling

Fyra par samlas för en helt vanlig Söndags brunch hemma hos ett av paren. Det blev dock inte en helt vanlig Söndag då nervgas bomber exploderar runt om i landet. De stänger in sig själva i värdparets hus och bommar igen fönster och dörrar med silvertejp för att möjligen invänta det oundvikliga.


 

Det första som kommer till tankarna när jag ser denna filmen är en annan liknande film som heter This is the End som var några klasser bättre. På utsidan av omslaget står det "one of the funniest films of recent vintage" men för att vara ärlig, så rolig var den inte. Då var den filmen jag precis jämförde med, This is the End,  mycket roligare. Jag vet inte vad de anser vara så roligt? Syftar de på Rachel Bostons karaktär Lexi så kan de verkligen inte särskilja på en rolig karaktär och en jobbig. Eller menar de "relationstvistarna" som man sett så många gånger tidigare. Jag tycker hela handlingen i filmen är svag och saknar substans. De delarna som ska vara roliga är inte roliga men de är inte dåliga, de är helt enkelt... ja... inte roliga. Det finns inget som överraskar och den enda person som jag tycker han en liten gnutta av charm i sig är Shane. Eftersom det är fyra par som blir instängda tillsammans i ett hus kan du räkna med mycket känslomässigt skitsnack om hur deras relation egentligen borde ha varit och hur de ångrar vissa saker och bla bla bla... Jag tycker de fokuserar sig på helt fel saker i handlingen. Det finns miljoner filmer där par reder ut sina problem och lappar ihop trasiga förhållanden under livshotande situationer men det finns väldigt få filmer där folk blir instängda tillsammans någonstans i väntan på en möjlig domedag och det var det som de skulle ha satt i fokus! Inte all denna parrelaterade, terapigivande kärleksförklaringarna hit och dit som de har till varandra och det är därför denna film misslyckas där This is the End lyckas. Fast jag får ändå ge den godkänt betyg, den gick ändå att se får jag erkänna.


Betyg (Godkänd)

Kan köpas här: CDON på DVD

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards