Nördkulturen

Alla inlägg den 12 april 2014

Av David - 12 april 2014 14:00

 

Handling

En liten by förstörs av en böljande glaciär. Glaciären styrs av den onda is herren Nekron och den förstör allt i sin väg. En överlevare från den lilla byn vid namn Larn svär att hämnas förintelsen av hans hem. Glaciären rör sig också mot Fire Keep där kung Jarol härskar och för att försäkra sig om kungens underkastelse kidnappar Nekron dottern till kungen, Teegra.

 

Det var på tiden att jag tog mig en titt på denna kultfilm från början av 80 talet. Det första som slog mig var hur levande de tecknade karaktärerna såg ut i deras rörlighetsmönster om man jämför med dagens animerade filmer. Jag får säga att jag blev riktigt imponerad av tecknarna och deras jobb de lagt ner på filmen. En sak som jag tror de flesta reagerat på och kommer reagera på om de ser denna filmen är att alla springer runt halvnakna. På bilden ovanför denna texten syns Teegra och så är hon klädd hela filmen igenom. Men det kvittar mig detsamma, filmen blir inte sämre bara för det. Över tusen bakgrundsmålningar gjordes till denna filmen, i snitt 8 till 10 per dag. Det skulle va kul att få tag på en sådan. Kanske på någon mässa som säljer dem.

Även om kanske inte handlingen är den mest originella man sett eller om dialogerna är direkt minnesvärda så var den ändå underhållande och med sina 78 minuter speltid flyter den på rätt snabbt. Gillar du genren och uppskattar kultfimer så rekommenderar jag denna annars tror jag inte du skulle gilla den.


Betyg: (Bra)

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards