Nördkulturen

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av David - 24 mars 2014 20:54

Här om dagen hittade jag min gamla Super Nintendo kartong nere i farsgubbens källare och till min förvåning i väldigt bra skick. Jag vågar inte tänka på hur många år den legat där men säkert mer än 15 år. Jag har inget minne av när jag köpte mitt första Super Nintendo eller när jag gjorde mig av med det. Jag hade inga planer på att köpa ett nytt Super Nintendo heller men turen var på  min sida. En dag, för rätt många år sedan nu, när jag åkte till avfallsanläggningen för att slänga något så såg jag att från bilen framför mig steg det ur en man med ett Super Nintendo i näven och slängde det bland el avfallet. Jag tvekade inte en sekund utan gick ut och plockade åt mig det. Det enda felet var att det var glapp i en av kablarna så det var bara för mig att köpa en ny så hade jag ett fullt fungerande Super Nintendo.


    

Det enda som fattades nu var självaste spelet Super Mario All Stars som visas på utsidan av kartongen. Idag kom jag över ett fint exemplar på Tradera med box och manual för lite drygt 260 kr inklusive frakten. Det var den sista delen av pusselbiten, nu har jag ett komplett Super Nintendo set återigen och det har bara kostat mig 262 kr allt som allt. Ibland har man turen på sin sida.


 



Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards