Nördkulturen

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av David - 17 mars 2014 09:00

Om exakt två dagar och fram till den 29:e April kommer McDonalds inkludera Nintendo figurer i deras Happy Meals. Vad jag förstår så kommer detta enbart ske i Storbritannien så vi i Sverige kommer inte få ta del av detta. Inte för att jag skulle åka och köpa en Happy Meal bara för att få en Nintendo figur men visst hade det varit kul för barnen, som utgör grundpelaren för Nintendos fanbase, att få Mario, Yoshi, Luigi, Toad och Donkey Kong som leksak. För oss lite äldre nördar hade dessa figurer istället använts som prydnad i TV-spels hyllan. Man vet aldrig med dessa figurer heller, de kan bli rariteter i framtiden så får man tag på några ska man självklart spara dem. Jag har klagat på Nintendo och deras barnsliga image här på bloggen tidigare för i mitt tycke kan den barnkonsolen inte jämföras med Playstation eller X-box men jag kan inte förneka att när det kommer till nostalgi värde inom TV-spels branschen är det få som kan mäta sig med Nintendo figurer.


         

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards