Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Super Mario spelet som aldrig blev släppt

Av David - 16 mars 2014 16:18

Jag börjar sakna AVGN (Angry Video Game Nerd) lite nu. Senast han gjorde något som "The Nerd" var i December i fjol. Man börjar undra om han har tröttnat på just AVGN eller om han bara är upptagen med andra projekt. Trots nördens frånvaro gör han ändå intressanta videoklipp. På något sätt har han och hans goda vän Mike Matei lyckats gräva fram ett Mario spel som aldrig blev släppt. Det var menat som en uppföljare till Super Mario World till Super Nintendo och skulle släppas till Philips CD-I, spelet jag pratar om är Super Mario's Wacky Worlds.


 

På klippet jag länkar till här nedanför provar dem på de många olika banorna i spelet. Banorna är lite annorlunda från ett standard Mario spel då de oftast utspelar sig i "Mushroom Kingdom". Här i Wacky Worlds ville de tydligen försöka sig på riktiga platser på jorden. Spelet blev aldrig färdigutvecklat på grund av den dåliga försäljningen av Philips CD-I.


 
 
enfetgamer

enfetgamer

17 mars 2014 19:20

AVGN håller väl fortfarande på med sitt filmprojekt? Jag tror det. Följde honom på den tiden han alltid va "The Nerd" men sen när det blev massor av Mike klipp tröttnade jag tyvärr, även om jag gillar Mike så är han inte skälet till att jag tittade.
Kul med en gaming blogg, hittar mest hästar o yohio-fans nu för tiden vid slumpning ;)!
Well met!

http://enfetgamer.bloggplatsen.se

David

17 mars 2014 19:26

Tack för din kommentar :)
Jag tyckte det var längesedan nu han släppte ett AVGN avsnitt men han kanske är upptagen med sitt filmprojekt som du säger. Jag gillar Mike också, speciellt i avsnitten Board James.
Jag gillade din blogg också, en härlig blandning av lite allt möjligt. Jag tänker länka till den ute vid menyavdelningarna :)

 
enfetgamer

enfetgamer

18 mars 2014 12:49

Tack! Va kul att bli länkad :)!

http://enfetgamer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards