Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Många konventer

Av David - 28 december 2013 11:51

Det finns många konventer jag skulle vilja åka på nästa år men frågan är om man har råd att åka på alla. Tid har man nästan i överflöd såvida inte jobbet kommer i vägen vilket det sällan gör. För tillfället får jag ihop det till 4 konventer som jag skulle vilja åka till. Klicka på logon för att komma till konventen den representerar.


 

Carlstad Comic Con

Denna har jag aldrig besökt tidigare men vad jag fattar som så är det en serie och film konvent med utställningar, föreläsningar, tävlingar och försäljning. Årets datum då konventen kommer hållas är inte bestämt än men vad jag förstår så hölls den i Maj i fjol så chansen är nog rätt stor att det blir i Maj i år igen.



 

Science Fiction Mässan

Denna mässan har jag besökt varje år sedan 3 eller 4 år bakåt. Den har allt och är alla mässor samlade i en kan man säga. Det finns filmer, serietidningar, TV-spel, brädspel, kortspel... ja allt en nörd kan önska sig. Rollspel är nog det enda som jag inte sett på mässan än så länge. Inget är klart inför mässan 2014 vad jag vet, inga gäster eller exakt datum men räkna med att den kommer vara i April.



 

GothCon

Detta är en mässa baserad helt på spel. Gillar du brädspel, rollspel, figurspel och kortspel så är detta mässan för dig. Den hålls i Göteborg under påskveckan varje år så tyvärr faller den in under samma månad som Sci-fi mässan med bara en vecka eller två som mellanrum. Vad jag inte fått klart för mig än är om det kommer vara försäljning på mässan men det borde det vara. Jag har skrivit ett mail till dom och frågat och väntar på svar. Är det ingen försäljning har jag ingen lust att åka dit för jag är  ingen fantast av att sätta mig och spela rollspel eller brädspel med folk jag aldrig träffat förut.



 

Retrospelsmässan

Jag var på denna mässan första gången dom höll den och då tyckte jag inte den var något vidare. Liten lokal och man kände att man var färdig redan efter 1 timme. Men detta var för några år sedan och jag har läst att dom har utökat sig till större lokaler vilket innebär mer aktiviteter och mer försäljning av retrospel. Den kommer hållas den 3:e Maj år 2014 vilket innebär bara någon vecka efter Sci-fi mässan och samma månad som Carlstad Comic Con.



Det var de fyra konventerna jag hört talas om än så länge som jag är sugen att besöka. Det är synd att de faller så tätt inpå varandra men blir jag tvungen att välja bort två och besöka två så är de två jag vill besöka helt klart Sci-fi mässan och GothCon


 
 
Annie da Fancy

Annie da Fancy

18 januari 2014 08:50

Inte Dreamhack? o3o Det är ju typ Sveriges största konvent c: Oh well x3 May the geeks inherit the world~

~Fancy is outta here~

http://fancycorner.bloggplatsen.se

David

18 januari 2014 13:44

Jag är inte så förtjust i PC spel och dessutom inte så duktig på datorer så dreamhack skulle inte vara någon konvent för mig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards