Nördkulturen

Alla inlägg den 2 december 2013

Av David - 2 december 2013 09:00

Varför har det blivit så för, att ingen vill vara Robin? När jag var liten och såg på den gamla Batman TV serien med Adam West tyckte jag att Robin var den coolare av de två. Mest för att jag diggade hans zorro mask över ögonen som såg så mycket snyggare ut än Batmans mörkblåa huva med ditmålade ögonbryn och dels för den gula manteln han bar som jag tyckte var riktigt grym! Många försöker skämtsamt säga att Robin ser så "gay" ut men det uttrycket har sedan länge förlorat sin "humoristiska" innebörd, om den ens hade någon till att börja med. Sen kan jag hålla med om att hans första dräkt med de gröna badbyxorna eller vad man nu vill kalla dom inte var så smart klädesval men dom är utbytta sedan länge mot långa trikåer som majoriteten av våra älskade superhjältar bär... med badbyxorna på usidan.




   

Fick jag välja att vara Batman eller Robin skulle jag välja Robin i alla väder. För det första har han inte lika stor måltavla på sig som sin partner vilket gör att han kan jobba mer ostört om han jagar efter en av de stora skurkarna. Han kan hålla sig mer anonym och behöver inte axla lika stort ansvar som Batman och han har ingen skyldighet att svara på "The bat signal" om han hellre skulle vilja ligga hemma och slappa framför en film den kvällen.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards