Nördkulturen

Alla inlägg den 30 november 2013

Av David - 30 november 2013 11:12

 


Då var äntligen detta spelet avklarat. När jag satte in detta spelet för första gången i mitt ps3 tänkte jag att nu jävlar ska jag verkligen klara 100% av spelet, ta alla kistor, alla animusfragment, göra alla lönnmordskontrakt, alla sjöfartskontrakt... ja precis allt. Men så blev naturligtvis inte fallet. Jag är inte den som orkar gå tillbaka och spela om ett uppdrag i storyn bara för att få 100% synk utan klarar jag inte uppdraget med 100% redan från början så struntar jag i det sen. Jag tror jag slutade på 72% avklarat men jag kanske går tillbaka och fortsätter med resten någon gång i framtiden, det får jag se.

Jag tyckte verkligen att detta var en klar förbättring sen det tredje spelet. Miljön är helt underbar. Jag hade mina tvivel om miljövalet inför detta spel och hur de kunde kombinera lönnmördare med pirater men de lyckades. Det var riktigt häftigt att segla runt på havet och lyssna på många olika sea shanties som din besättning sjöng, strida mot och plundra andra skepp, jaga hajar och valar, slå ut fientliga fort runt om på olika öar i karibien och mycket mer. Story mässigt tyckte jag inte detta spelet imponerade mycket mer än de andra Assassin's Creed spelen utan den höll sig på samma nivå som det brukar. Jag har aldrig riktigt insett värdet i att använda sig av rökbomben i dessa spelen men här använde jag den för jämnan. Finner man sig omgiven av ett gäng jobbiga fiender som du verkar ha bekymmer med, lätt fixat! Kasta bara en rökgranat ner i marken så blir dom okapabla att slåss på grund av röken, då är det bara för dig att dra fram svärdet och sticka ner dom en efter en.

Även om detta kanske inte var riktigt det Assassin's Creed spelet jag hade förväntat mig eller hade velat ha så var det ändå riktigt bra och den lyckades skaka av sig lite av dammet som jag tyckte hade börjat samlats på detta "franchise". Jag undrar om dom kommer fortsätta med Edward Kenway i nästa spel eller med någon annan i Kenway ledet. Connor tror jag inte vi får se igen och jag har svårt att se hur dom kan fortsätta med Edward utan att släppa en nästan identisk kopia av Black Flag. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag vill spela en kvinnlig Assassin i nästa spel.


 


Betyg:   (Mycket bra)

Kan köpas här: CDON på PS3, X-box 360 eller PC


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards