Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Jag vs Game Boy Advance - Tredje ronden

Av David - 14 augusti 2013 16:38

 

Då var det dags för rond 3 mot  min GBA. Jag får börja med att ursäkta mig inför alla feminister för den kräkande bilden jag valde att börja inlägget med. Nä... sarkasm åsido. Varför be om ursäkt för att man gillar vackra kvinnor? Däremot kommer denna bild garanterat locka mer läsare till bloggen än normalt.


För att återgå till ämnet. Idag kom min Advance Game Port som jag köpte på Tradera. Med frakten gick allt på exakt 100 kr. Det är ett uttag som du kopplar in i din Gamecube, närmare bestämt i samma uttag där minneskortet är, för att kunna spela dina GBA spel.


 


Tråkigt nog fungerar inte alla spel till denna adapter. Det ska finnas en lista på vilka spel det är som fungerar med denna men jag har inte orkat letat upp den än. Självklart skulle inte det enda spelet jag har just nu till min GBA fungera så jag kan fortfarande inte säga om den funkar till 100% eller inte. När jag slår på min Gamecube med denna inkopplad kommer det fram en titelskärm och anvisningar om att jag ska sätta in ett GBA spel i adaptern så det bådar ju väldigt gott. För att den ska fungera ska man sätta in en cd, som man fick med, i sin Gamecube menats adaptern är ikopplad, annars fungerar den inte.


   


Så ser alltså apparaten ut. En liten manick som inte tar upp så stor plats. GBA spelet trycks in i den lilla öppningen och mer avancerat än så är det inte. Nu gäller det bara att jag hittar en lista som visar vilka spel som är kompatibla så jag kan prova den fullt ut.



 
 
Ingen bild

Anders

15 augusti 2013 11:49

Nu har du lagt ner så mycket pengar på adapter och tillbehörs grejer att du kunde ha köpt en Gameboy Advance SP för samma peng :-)

Jag hade en oöppnad sådan med NES special utseende som jag köpte för 350 och sålde för 700 :-)

David

15 augusti 2013 16:00

Den kommer jag ihåg :) Jo jag hade kunnat köpa en SP men då hade jag ju förlorat matchen mot min GBA :) Det får bli en SP i framtiden men det kan va rätt häftigt att spela spelen på en gamecube också så det skulle va kul om detta funkade.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards