Nördkulturen

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av David - 11 juli 2013 11:58



 


Då var andra spelet i trilogin avklarad. Det föregående spelet Tomb Raider Legend måste jag säga var lite roligare. Där var det en bra balans mellan pussel att lösa och fiender att döda. I detta spelet var det övervägande pussel. Självklart fanns det fiender att slåss mot också men inte så många och boss striderna hade dom snålat in på. Jag tror jag slogs mot 4 bossar sammanlagt i hela spelet, inklusive slut bossen. Å andra sidan var detta spelet längre än Legend så det var betydligt mer speltid här och det berodde inte på att alla pussel tog tid att lösa, vilket de ibland gjorde, men spelet var rätt långt även om man skulle klara dom relativt snabbt. Spelar du på svårighets normal så ska du inte behöva oroa dig att få slut på varken ammo eller medpacks, det hade jag i överflöd hela spelet igenom. Ett bra spel som ger dig en alldeles lagom dos med utmaning men som kan bli lite tjatigt i längden såvida man inte verkligen gillar att lösa gåtor och pussel. Precis som det förra spelet så var det inte PS2 versionen jag spelade utan den förbättrade versionen på PS3 utgåvan som syns under texten.

Läs min recension om Tomb Raider Legend HÄR


 


Betyg: (Bra)

Kan köpas här: CDON

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards