Nördkulturen

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av David - 29 juni 2013 21:24

 


Detta spelet lyckades jag varva på bara 4 dagar. Det var inte vidare långt och definitivt inte så svårt som det föregående spelet jag varvade, Bayonetta.  Bilden ovanför denna texten är dock lite missvisande då det inte var Playstation 2 spelet jag spelade utan den förbättrade varianten som släpptes på Playstation 3 med hela trilogin på ett och samma spel.

Tomb Raider har funnits sedan 1996 och först nu bestämde jag mig för att börja spela det. Legend, det som jag spelade nu, kom ut år 2006. Det var det nya spelet med Tomb Raider (Mars 2013 släpptes det) som fick mig att vilja gå tillbaka till de lite äldre spelen och ta mig igenom dom först innan jag ger mig på det nya. Det har slående likheter med Uncharted som kom ut ett år efter Tomb Raider Legend. Det är mycket klättrande i gamla ruiner och tempel och lösning av pussel i Legend. Vissa av dom var rätt utmanande men inte till den grad då man blev tvungen att söka hjälp på internet. Alldeles lagom med andra ord. En sak jag skulle vilja klaga på, som bara var ett enstaka bekymmer någon gång som tur va, var kameravinkeln. Ibland blev det fel så man inte kunde se vart man hoppade vilket vid något tillfälle resulterade i att man störtade rakt ner mot sin död. Men det var inget återkommande bekymmer som satte käppar i hjulet för spelet utan bara en mindre irritation. Spelet var inte så långt heller. Det kan kännas som att det var alldeles lagom långt men det beror på att man stannade rätt länge vid varje plats där det fanns ett pussel att lösa som fick spelet att kännas längre än det egentligen var. Men det var helt klart värt att spela och höll mig road de timmarna jag spelade det.


 


Betyg + (Bra)

Kan köpas här: CDON

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards