Nördkulturen

Alla inlägg den 24 maj 2013

Av David - 24 maj 2013 16:49

 


Handling

Redan i tonåren sålde Johnny Blaze sin själ till djävulen för att rädda sin far mot en långt gången cancer sjukdom. Djävulen håller sitt löfte och botar Johnnys fars cancer men hans själ tillhör nu djävulen. En dag, efter många år, kommer han tillbaka för att ta ut skulden Johnny står i. Djävulen vill ha hjälp av Johnny Blaze att döda sin son Blackheart och för att kunna utföra uppdraget förvandlas Johnny Blaze till djävulens prisjägare Ghost Rider.

 

 

 


Min åsikt

En helt ok film men storymässigt imponerar den inte på något sätt. En väldigt ordinär story med en lite ovanlig hämnare, det är allt. Filmen kunde från stund till stund vara ganska förutsägbar fast med en så stor skådespelare som Nicolas Cage vid rodret kvittar det lika. Han passade bättre än vad jag hade trott i rollen som stuntmotorcyklisten Johnny Blaze. Filmen överraskar inget och det känns som om man sett filmen tidigare fast med helt andra karaktärer. Nicolas Cage bär filmen. Eva Mendes, som spelar Johnny Blazes fd. flickvän som han stöter på igen efter många år, gör varken bra eller dåligt ifrån sig. Jag har dessutom inte sett så många filmer med henne så jag kan jämföra. Jag kan inte med gott samvete rekommendera denna filmen skarpt men finns det inget annat bättre att se en regnig sommarkväll så ge denna en chans i alla fall, det kan den vara värd.


Betyg + (Godkänd)

Kan köpas här: CDON på DVD eller på Blu-ray (Extended Cut)

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards