Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

March On Ultimatum

Av David - 19 maj 2013 18:59

    


Allmänt

Detta är en samling av många olika serier ihop satta till detta album så det är väldigt många författare och tecknare som vart med om denna. Det skulle bli för mycket att skriva om varje enskild person så jag nämner dom medverkande bara med namn.

Författarna till den första historian heter Aron E. Coleite och Joe Pokaski. Tecknarna heter Dan Panosian, Mark Brooks, Eric Nguyen och Brandon Peterson.

Författaren till den andra historian Favourite Son, Origin Of The Black Panther heter Jeph Loeb och tecknarna heter Rafa Sandoval och Marko Djurdjevic.

Den tredje historian, Ultimate Spider-Man, författades av Brian Michael Bendis och tecknades av David Lafuente.

Den fjärde och sista, Ultimate Hulk, skrevs av Jeph Loeb och tecknades av Marko Djurdjevic och Ed McGuinness.


Handling

Denna innehåller 4 olika historier, fristående från varandra men som alla utspelar sig innan Ultimatum händelsen. Den börjar med själva huvudstoryn som handlar om en grupp med X-men som kommer från framtiden för att lönnmörda Fantastiska Fyran och stoppa Ultimatum händelsen.

Den andra, som jag tycket var den bästa, heter Favourite Son, The Origin Of The Black Panther handlar om just det som titeln säger, vart Black Panther kommer ifrån och hans bakgrunds historia.

Den tredje, Ultimate Spider-Man, handlar om Peter Parkers vardags bekymmer som en helt vanlig tonåring samtidigt som han lever sitt dubbel liv med sin hemliga identitet som Spider-Man. Hans första möte med skurken Mysterio får man bevittna här.

Den fjärde och sista handlar om Zarda och hennes prov att bli accepterad in i Captain Americas grupp The Ultimates. Hon anses vara för aggressiv och vill gärna döda sina fiender men för att bli del av The Ultimates måste hon kunna tygla dom känslorna. Hon stöter på Hulken inne på en restaurang och kvinnan med den nästintill gudalika styrkan gillar inte Hulkens attityd.


     


Min åsikt

Den första storyn, som är själva huvudstoryn, var i mitt tycke den tråkigaste av dom. Jag tyckte den va rätt rörig för jag blandade ihop personerna. Uniformerna på de från framtiden och de i nuet var väldigt lika varandra så ibland visste jag inte vem som var vem. Storyn var väl sådär, rätt Marvel standard om man säger så. Mycket prat om framtid, alternativa universum och andra dimensioner.

De andra tre historierna hade ingen direkt koppling till Ultimatum. Jag antar att dom bara ville visa att livet flöt på som vanligt för den gemene superhjälte strax innan den ödeläggande och världsomfattande Ultimatum ägde rum. Origin Of The Black Panhter gillade jag bäst. Det var ett välkommet tillskott och en nypa frisk luft då den tog ett steg  bort från allt detta "superhjältande" ett tag och tog oss genom en historia med mysterier. Ultimate Spider-Man var helt ok. Den var varken bra eller dålig men helt klart läsvärd. Den sista Ultimate Hulk var rätt bra också. Det var första gången jag introducerades för karaktären Zarda som tydligen ska vara Marvels svar på Wonder Woman. Hennes möte med Hulken hade ett oväntat slut... milt sagt....


Betyg + (Godkänd) 

Kan köpas här: Bokus eller CDON


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards