Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Ultimate Spider-Man: Death Of Spider-Man

Av David - 12 april 2013 16:53

 


Allmänt

Skriven av Brian Michael Bendis. Han är en av de största, tillsammans med Jim Starlin, inom mainstream scenen för serietidningar. Han är en av dom som ligger bakom skapandet av Marvels Ultimate universum och är den som författar serien Ultimate Spider-Man. Han är också en av författarna till den nya animerade serien om Ultimate Spider-Man som hade sitt premiär datum 1:a April 2012. Utöver serietidningar har han jobbat med film, TV program, TV-spel och lär ut skrivkonst på Portland State University.

Tecknaren heter Mark Bagley, född år 1957, och har jobbat för både Marvel och DC. Han hade kämpat för att komma in i serietidnings branschen ett bra tag och hade nästan  gett upp hoppet när Marvel kom ut med en tävling då tecknare skulle färdigställa en halvklar serie, En god vän till Bagley köpte tidningen till honom och av tusen deltagare slutade han på första plats.


Handling

Sex superskurkar, Norman Osborn, Sandman, The Vulture, Electro, Dr Otto Octavius och Kraven The Hunter har brutit sig ut från SHIELDS arrest och förenats av deras gemensamma hat för Peter Parker. De är drivna av hämnden och de har ett mål i sikte, att se Spider-Man död.


     


Min åsikt

Jag vill inte avslöja för mycket av handlingen men detta är en av de mer sorgliga historierna jag läst från Marvel. Jag har skrivit tidigare att jag alltid haft svårt för Spider-Man, att jag inte funnit den karaktären intressant men att ha läst alla dessa Ultimate Spider-Man har fått mig att ändra åsikt. Brian Michael Bendis har gjort ett bra jobb att lyfta denna karaktär och blanda ihop hans privatliv med hans superhjälte liv i en perfekt mix. I denna historia kämpar Spider-Man mer än för sitt alter ego som Spider-Man och någon agenda att rädda staden från någon form av onsdka. han kämpar som Peter Parker för den enda familj han har kvar i ett av de dödligaste striderna den unga mannen varit med om. För att citera farbror Ben och hans slutgiltiga ord till Peter Parker, "You did good kid"


Betyg  (Mycket bra)

Kan köpas här: Bokus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards