Nördkulturen

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av David - 10 februari 2013 18:07

 


Handling

Det finns en grupp som heter hemophages som är infekterade med ett sorts virus som fruktas av resten av männskligheten. Viruset ger hemophages förbättrad smidighet, snabbhet och intelligens och i o med att de separeras från de "vanliga" människorna är ett inbördeskrig på väg att bryta ut. En liten 9-årig pojke, klonad i ett labb, bär på ett virus som kan infektera hela mänskligheten. Pojken är jagad av den mänskliga regeringen och Ultraviolet gör allt i sin makt för att hjälpa honom.


       


Min åsikt

Denna hade kunnat bli så bra. Jag tycker det är så sjukt coolt med kvinnliga yrkesmördar, lönnmördar karaktärer. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tror jag gillar att dom är en verklig "underdog" då en kvinna normalt sett inte ska kunna spöa en fullvuxen karl så det är rätt härligt att se sådana karaktärer. Jag vet, dom är rätt vanliga nu för tiden men förr, när jag växte upp, såg man aldrig till dom, de kvinnliga "ass kicking" hjältarna.

Jag tycker att denna filmen hade kunnat bli riktigt bra om dom inte hade satt så enormt mycket fokus på slagsmål scenerna och på att visa upp Milla Jovovichs kropp. Dom verkar ha lagt ner mer tid på att få till snygga slagsmål scener och zooma in Ultraviolets rumpa än att ge något djup till intrig utvecklingen och karaktärsrelationerna. Ultraviolets relation till den lila pojken, som hon mer än gärna vill offra sitt liv för att beskydda, känns extremt ytlig i bästa fall. Dom har inte lyckats bygga upp känslomässiga stadier då vi som tittare kan relatera till hennes relation till den lilla pojken, den energin har dom lagt på att få henne i snygga poser under de många striderna och vickande på rumpan menats hon rör sig mellan dom. För att spinna vidare på kritiken tycker jag att endast två skådespelare gjorde bra ifrån sig i filmen och det va Milla Jovovich och William Fichtner. De var de enda som kunde framföra sina dialoger utan att få det att låta ansträngt och inövat.


Betyg (Dålig)

Kan köpas här: CDON på Blu-ray  eller hyra den online via Video on demand

Av David - 10 februari 2013 07:42

 


Mass Effect 1 finns inte att köpa som ett traditionellt TV-spel till PS3 utan du får köpa det på Playstation Store i digital form. Det finns dock att köpa en utgåva med alla 3 trilogier samlade i en, jag kommer länka till den längst ner. När jag köpte det trodde jag att det skulle vara lika stort som Oblivion eller i alla fall tätt inpå och stort var det men inte ens i närheten lika stort som Oblivion och det är jag glad för. Det finns många sidouppdrag utöver huvuduppdraget du kan leka lite med men som vanligt ignorerade jag de mesta uppdragen då det gällde att åka runt och hitta saker då jag inte tycker det för historien i spelet framåt. Trots spelets storlek så tyckte jag det var alldeles lagom långt och en välskriven historia med intressanta karaktärer. Jag gillar att de valen jag gjorde i detta spelet kommer föras vidare till nästa spel förutsagt att jag inte tar bort sparfilen från min konsol. Jag ser fram emot att spela tvåan och trean inom en snar framtid.


Betyg (Mycket bra) 

Kan köpas här: CDON till X-box, PC eller trilogi utgåvan till PS3

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards