Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Ändring av kategori

Av David - 28 december 2012 17:16

 


I September i år skapade jag denna bloggkategori. Den var menad att i detalj beskriva och ha lite fakta om en slumpmässigt utvald karaktär från allt mellan serietidnings världen till film världen. Men jag ser ingen direkt framtid i denna kategori, för allt det jag skriver finns att få reda på genom Wikipedia ändå så det känns lite onödigt och jag tvivlar på att några läser det jag skriver ändå. Så jag gör en liten ändrig. Den kommer fortfarande heta I Rampljuset men jag tänker lägga upp egna gjorda teckningar på mestadels seriefigurer och kanske lite egna motiv. Jag är, om jag får säga det själv, rätt duktig på att teckna. Förhoppningsvis ska jag kunna lägga upp något här snart.

 
 
Ingen bild

Anders

29 december 2012 14:42

Upp till bevis! :-) nej men seriöst, du är bra på att teckna

David

29 december 2012 16:14

Problemet kommer bli att få tummen ur att börja teckna igen :) Jag tror jag teckna nåt år 2009 sist. Jag har inte haft någon lust, inspiration eller ork till det

 
Ingen bild

Anders

29 december 2012 18:49

Gör en serie vettja. Du kan nog komma på ett manus.

David

29 december 2012 21:20

Satte mig och teckna lite precis och orkade bara högst 10 minuter. Har tappat gnistan för det fullständigt verkar det som

 
Ingen bild

Martin

30 december 2012 14:16

Jo David, du är jätteduktig på abstrakt konst... (abstrakt konst= en ursäkt för mindre talangfulla konstnärer att få kalla sig just konstnärer.) Osymmetriska ansiktsdrag, ena ögat sitter i pannan och det andra på hakan, ligger verkligen i tiden :)

David

30 december 2012 15:41

Att du tar min kritik jag riktar mot dig och vänder mot mig var inte oväntat drag från din sida Martin. Att klamra sig fast som en parasit och frodas och ta åt sig äran för andras talanger och förmågor och sedan manipulera och lura i andra folk att du också besitter samma gåva i att teckna som mig är en bedrift i sig, om än en falsk sådan. Men det är klart... det är en parasits natur så jag kan nog egentligen inte klandra dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards