Nördkulturen

Alla inlägg den 23 december 2012

Av David - 23 december 2012 14:02

För en vecka sedan var jag och såg The Hobbit på bio men jag valde att inte skriva någon recension på bloggen om den då film inte är något stort intresse hos mig. Men jag kan skriva lite kort vad jag tyckte om den.

Jag gillade den trots att den kunde bli lite väl överdrivet barnslig ibland. Ett typiskt exempel på detta är scenen när dvärgarna plockar undan disken hemma hos Bilbo. Det kändes som om det var taget direkt  ur en tecknad Disney film. Men detta åsido så gillade jag den lika mycket som Sagan om ringen. Dvärgarna var alla färgstarka personligheter och han som spelar Bilbo gör ett fantastiskt jobb. En fråga som jag alltid ställt mig ända sedan Sagan om ringen trilogin är, varför använder sig inte Gandalf av trollkonster mer än vad han gör? Man kanske ser honom använda magi en gång per film.

Filmen påminde mig också om att jag har ett gammalt Xbox spel som  heter The Hobbit ståendes i bokhyllan.


 


Jag tänkte ta en paus från mitt vanliga spelande på mitt PS3 ikväll och ta mig en titt på det här spelet. Jag spelade det för många år sedan och minns knappt något av det. Fastnar jag för det kanske jag till och med försöker mig på att varva spelet.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards