Nördkulturen

Alla inlägg den 28 november 2012

Av David - 28 november 2012 16:23

Superhjälte filmer har inte alltid varit så välgjorda som dom är idag, allra minst när det kommer till att göra dräkterna som dom bär. Egentligen ska man inte vara så hård mot dom för detta var för längesedan, det var dom som la grunden för allt vi kan idag men något inom mig säger att även dom som gjorde dräkterna skulle skratta åt sina verk om dom såg dom idag.

 

Dessa dräkter är ändå relativt nya man ack så fula. Det ser ut som om att Batman och Robin går runt i kromade järnrustningar.

 

Billy Zane i hans Fantomen dräkt. Nej, nej, nej och åter nej. Förvisso såg Fantomens dräkt ut så här i serietidningen också men den var inte snygg då heller. Jag tror den är blå numera men det är helt fel färg det också, den ska vara svart och skräckinjagande, så han sannerligen kan leva upp till sitt namn Den Vandrande Vålnaden.


 

Nej, detta kortet är inte taget från TV serien Hem till Midgård, detta är Thor i egen hög person från en väldigt tidig filmutgivning.


 

Haha japp, ni gissade rätt, detta är Daredevil. Kommentarer överflödiga. Kvinnan i förgrunden har jag ingen aning om vem det ska föreställa, Elektra kanske?


 

Det sista skämtet jag bjuder på idag får bli en rad med komiska Captain America dräkter. Det tog några år innan dom fick den att bli bra.

  


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards