Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Rage (Gästrecension av Martin)

Av David - 26 november 2012 08:00

Då var Rage avklarat. Ja vad säger man om detta spel... till en början tyckte jag att det kändes som en blandning av Bioshock och Dead Island men det gick lite mer sin egna väg längre in i spelet. Det är en post-apokalyptisk värld där jorden förintats av en komet och de resterande människorna har återbyggt några mindre fungerande samhällen. Storyn var lite fattig för jag fick aldrig en utförlig historia på vem jag var eller vilka de olika grupperingarna var (som t.ex "The Authority"). Det var i stort sett bara att ladda upp vapnen med ammunition och ge sig ut på nästa uppdrag. Det var inget djup i spelet. För att spinna vidare på den negativa spiralen så fanns det inga kartor när man väl var inne i instanserna och det retade mig. Förvisso var det mestadels lätt att hitta men det fanns stunder då jag sprang runt som en yr höna och inte visste vart jag var. Uppdragen blev lätt tjatiga då det i stort sett bara var att skjuta och undvika att bli skjuten under en alldeles för lång tid. Ett uppdrag per gång orkade jag med, sen stängde jag av spelet.


Men några guldkorn fanns det också. Jag gillade de här "bonusspelen" som "Mutant bash TV" och kortspelet där man samlade på sig olika kort runt om i Rage världen. Racing utmaningarna va riktigt roliga med. Jag tycker inte alls om racing spel i vanliga fall men det var riktigt kul i Rage.
Men i det stora hela så tröttnade jag snabbt och orkade inte spela längre stunder och det sista längtade jag bara tills jag varvade det så jag kunde börja på ett nytt spel.


 

Betyg:     (Godkänd)


Köp spelet här: CDON - Rage

 
 
Ingen bild

Anders

27 november 2012 22:47

Usch det är drygt med spel man känner sig tvungen att ta sig igenom fast det inte är kul. Sånna spel brukar jag ge upp och sälja, då har man det inte liggande hemma så man kan inte reta sig på att man äger oavklarade spel :-)

 
Ingen bild

Martin

29 november 2012 21:00

Mina tvångstankar hindrar mig från att göra mig av med ett spel innan jag spelat klart det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards