Nördkulturen

Alla inlägg den 14 november 2012

Av David - 14 november 2012 08:00

Jag har precis plöjt igenom hela första säsongen av A Game of Thrones. Den var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Jag trodde att denna serien skulle innehålla lika storslagna strider och påkostade scener som Sagan om ringen fimerna, men för att vara efterklok, så borde jag ha fattat att en serie har inte alls lika stor budget att röra sig på som gigantiska filmproduktioner. Men allt detta åsido så är serien riktigt bra ändå. Vissa karaktärer och händelser retar upp mig till den punkten att jag måste titta på nästa avsnitt för att se hur det slutar just enbart för att åka på samma nit en gång till. För er som inte sett första säsongen än och hade tänkt göra det borde sluta läsa nu för jag kommer avsölja nåt här så jag sätter en STOR SPOILER VARNING här! Texten fortsätter under bilden så ingen råkar slänga ett öga på något nyckelord som avslöjar hela handlingen.


 


Scenen då Ned Stark halshöggs gjorde mig såpass upprörd och förbannad att jag tvingade mig själv att se ett avsnitt till direkt efter trots att jag skulle upp väldigt tidigt till jobbet dagen efter, men det var något jag var villig att offra, en trött dag på jobbet mot att få veta om Ned Stark verkligen blev halshuggen. Först kunde jag inte tro det. Jag var helt säker på att han var huvudpersonen i hela serien, att det va han som var den kommande konungen över de 7 rikena, men så bestämde (ursäkta de kommande uttrycken) den lilla pissråttan, grabbhalvan till kung att han skulle halshuggas. Kommande avsnitt blev inte direkt bättre då den lilla skiten tog med Ned Starks dotter och visade henne hans huvud spetsad på en påle. Den natten låg jag sömnlös länge. Men det är känsloreaktioner som dessa som kännetecknar en bra serie! Självklart gör  han som spelar den lilla kungen ett fantastiskt jobb som skådespelare. Det är ju hans jobb att få nördar som mig att hata hans karaktär och vilja se serien till dess slut då han förhoppningsvis får bita i gräset! En underbar första säsong!

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards