Nördkulturen

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av David - 12 oktober 2012 07:30

I förrgår kom en ny laddning tidningar. Det var många tidningar dom hade missat denna gången, det brukar det i och för sig alltid vara men nu var det väldigt många dom hade missat att skicka oss, vilket betyder i vissa fall att man blir låst i sin läsning. Vi prenumererar på dessa tidningar genom tre andra svenska killar som i sin tur beställer från de amerikanska leverantörerna och jag antar att oftast är det så att vissa nummer är slutsålda i USA och vi här borta i Sverige prioriteras nog inte så värst högt så vi får nöja oss med det vi får. Som tur är kan vi gå in och beställa de numren som de missat att skicka oss på TFAW.com. Men nog med prat nu... dags att visa denna månadens tidningar och grafiska noveller som jag köpt.


 


Avengers vs X-Men Round 11 & 12

De två sista numren i historian om kriget mellan X-Men och Avengers. Det kommer bli konsekvenser av detta krig i Marvels universum som  kommer släppas i kommande nummer i en helt ny story arc.


 


Avengers #30

Ett nytt nummer av Avengers ongoing serie som naturligtvis är en AvX tie-in.


   


Transformers More Than Meets The Eye #9

Transformers Robots In Disguise Annual 2012

Detta är första gången dom har missat att skicka mig en Transformers tidning. Jag saknar Transformers Robots In Disguise #9. Jag vet inte riktigt vad Annual är för någon typ av tidning om det är en utgåva som släpps varje år fast med lite mer sidor kanske?


 


Star Trek Hive #1

Äntligen en Star Trek tidning till! Jag har några Star Trek digitala tidningar på min iPhone och alla har vart riktigt bra så denna har jag höga förväntningar om. Speciellt när det handlar om The Borg också. Jag tror inte denna serien va ongoing, den skulle bara släppas i 4 eller 5 nummer om jag  minns rätt.


 


Pathfinder #2

Det första numret va väldigt bra och gjorde mig riktigt sugen på att köpa Pathfinder rollspelet. Vem vet... kanske detta numret är droppen som får bägaren att rinna över och som får mig att köpa det.


 


Vampirella #23

Dark Shadows / Vampirella #2

Dom missade att skicka mig Vampirella #22! En av de bästa tidningarna jag prenumererar på och jag är låst i läsningen. Inte bra! Kommer inte #22 nästa månad får jag beställa det som lösnummer.

Dark Shadows / Vampirella imponerade inte på första numret i alla fall. Förhoppningsvis ändrar jag åsikt snart.


 


He-Man and The Masters Of The Universe #2

Första delen var bra men alldeles för kort! Denna såg lite tjockare ut så denna kanske jag inte läser ut på under 5 minuter som jag gjorde med den första. He-Man skulle bara släppas i 6 delar tror jag men jag hoppas verkligen denna serien får fart på allvar och gör den ongoing.


   


Batwoman #0

Batgirl #0

Batman: The Dark Knight #0

Catwoman #0

DC´s nystart är igång och jag valde att prenumerera på ovanstående tidningar. Batwoman, Batgirl och Batman The Dark Knight ville jag ha för att jag tror i framtiden kommer dessa tre serier att knyta samman rätt mycket då dessa 3 superhjältars vägar kommer korsas mer änen gång. Catwoman ville jag ha för att hon, tillsammans med Vampirella, är en av mina kvinnliga favorit seriekaraktärer. Jag har alltid gillat antihjältar.


 


Ghostbusters #13

Ännu en serie som jag är låst i läsningen. En ny story arc började på nummer 9 men den har jag ännu inte fått så jag har beställt de tre numren som saknas för mig #9 #10 och #11. Riktigt snyggt omslag på detta nummer.


Det  var denna månadens serietidningar. Bland de som dom missade att skicka mig denna gången var Excecutive Assistant Assassins #3 och en annan jag hade sett fram emot väldigt mycket att få börja läsa, en serie jag tycker ser riktigt charmig ut, The Lookouts: Riddle Volume 1 #1. Ännu en fantasy serietidning fast lite mer lättsam och komisk än Pathfinder.
Denna månadens grafiska noveller (som alla kommer komma upp i en recension) blev följande:


 


Vampirella vs Dracula
Min andra grafiska novell med Vampirella. Den första heter Vampirella And The Scarlet Legion och finns recenserad på bloggen. Du kan läsa den om du trycker HÄR.


   


New Ultimates Thor Reborn

Spider-Man: Death Of Spider Man Prelude

Två grafiska noveller som utspelar sig i Marvels ultimate universum. Snart har jag samlat på mig alla som utspelar sig efter den stora Ultimatum händelsen.


   


Infinity Crusade vol. 1

Infinity Crusade vol. 2

Den episka sagan om Infinity Gauntlet fortsätter. Återkom och läs vad jag tycker om dessa. Recension borde vara uppe inom några dagar.


Då var det slut för denna månaden. På återseende om en månad igen med Nya Tidningar.


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards