Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

I Rampljuset: Omega Supreme

Av David - 26 september 2012 12:00

 


En av de största Autobots som finns. Omega Supreme är Autobots sista och kanske mest kraftfulla försvarslinje. För miljoner år sedan var han medlem av de legendariska "Guardian Robots" och hade i uppgift att försvara Cybertrons mest spektakulära stad, Crystal City. Han var vän med skaparna av Cybertron, The Constructicons, men dom blev anfallna av Megatron och omvända, med hjälp av en maskin, till Decepticons vilket resulterade i att de lurade Omega Supreme till att lämna sin post för att försvara Cybertron och de sade att de skulle skydda Crystal City i hans ställe, men istället förintade de staden. Omega Supreme jagade dom och hittade dom till slut och försökte porgramera om The Constructicons igen så de blev som de va förr men det  var försent. Megatrons programering gick inte att ta bort och The Constructicons var ett minne blott då de gick under ett nytt namn som Megatron gav dom, Devestator. Dom försökte lura Omega in i ett bakhåll och omprogramera honom på samma sätt som dom blev omprogramerade men Omega lyckades förinta maskinen och Devestator flydde. Omega Supreme spenderade miljoner år med att jaga dom över hela galaxen ända fram till Devestator anslöt sig till Megatrons styrkor på Jorden. Men Omega Supreme följde dom dit, fortfarande sökandes efter hämnd...


Första framträdande: Han var med i G1 (Generation one), den tecknade serien som gjordes men jag kan inte säga exakt vilket avsnitt men jag antar att det är hans första framträdande. Han är också med i det underbara TV spelet Transformers - War For Cybertron.


Krafter och förmågor: Hans kolossala storlek gör att han inte har många naturliga fiender. Det krävs mer än bara simpla vapen för att ta ner denna jätten. Han har ett gigantiskt arsenal av vapen, listade här nedanför.

Quantom Bombs, Photon Charges, Missile Racks, Incendurary Bombs, Napalm Grenades, Black Hole Grenades, Mortar Launcher, Solar Cannons, Null rays, Atomic Lasers, Neutron Blaster, Tri Barreled Water cooled Energon Cannon, Helix Beam, Neutron assault rifle, X-12 scrapmaker, EMP shotgun och Scatter blaster.


Min åsikt: Jag älskar denna Autobot. Han försvarar sitt mål ända till slutet och man märker vilken beslutsamhet han har, att jaga dom som förråde honom i flera miljoner år runt om i hela galaxen. Han var också en av mina favoriter i spelet War For Cybertron. Jag gillar också hans fåordiga karaktär, vilket märks när han blir räddad av Optimus Prime i spelet War For Cybertron då han kortfattat men tydligt endast säger: "Omega Supreme, grateful". Vad mer behöver man säga egentligen?


   

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards