Nördkulturen

Alla inlägg den 23 september 2012

Av David - 23 september 2012 12:38

 


Allmänt

Skriven av Brian Michael Bendis. Han är en av de största, tillsammans med Jim Starlin, inom mainstream scenen för serietidningar. Han är en av dom som ligger bakom skapandet av Marvels Ultimate universum och är den som författar serien Ultimate Spider-Man. Han kommer också vara en av författarna till den nya animerade serien av Ultimate Spider-Man som ska släppas någon gång nu under 2012. Utöver serietidningar har han jobbat med film, TV program, TV-spel och lär ut skrivkonst på Portland State University.

Tecknaren heter Rafa Sandoval och jobbar för tillfället för Marvel men enligt vissa källor ska han snart skriva kontrakt för DC Comics och teckna Catwoman. Jag hittar inte mycket infoprmation om denna tecknare men jag lyckades hitta hans blogg som ni kommer till om  ni trycker HÄR. Den är på spanska men även om ni inte behärskar det språket finns det fina bilder att titta på.


Handlingen

En varelse av okänt ursprung anfaller olika utvalda mål men ingen vet varför eller vart ifrån denna varelsen kommer ifrån. Efter en hård strid mot varelsen lyckas Carol Danvers till slut, med hjälp av ett team av Hulkbusters och några superhjältar, fånga varelsen och tar in den för förhör. De får reda på hans mål och det är att rensa ut de orena och korrupterade samhälle människan lever i och skapa en bättre värld men vem är det som verkligen ligger bakom alla dessa attacker, vem är det som har skickat varelsen? Svaret är chokerande, speciellt för Fantastiska Fyrans Sue Storm.


     

Snabb bläddring genom boken

 

Min åsikt

En av de bättre tidningarna jag läst om Marvels ultimate universum. De flesta superhjältar försöker fortfarande smälta det som hände i Ultimatum när händelserna i denna tidning sker. Jag har alltid tyckt att karaktärerna i Fantastiska Fyran har vart lite tråkiga men i denna tidning blev Sue Storm min favorit dels för att det var hon som var den färgstarkaste personen i detta äventyr och dels att hon var den som fick göra mest uppoffringar. Jag säger inte mer än så för då finns det risk att jag avslöjar för mycket av handlingen.


Betyg  (Mycket bra)

Kan köpas här: Bokus 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards