Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Tribbles Customizable Card Game

Av David - 15 september 2012 16:00

 


Detta spelet hade nästan fallit i glömska. Jag köpte det på Tradera för längesedan men jag har inte spelat det än. Spelet går ut på att bli av med alla Tribbles du har på hand och den spelare som har mest poäng i slutet av den femte rundan vinner. Detta är ett fristående kortspel från det andra Star Trek Trading Card Game. Korten innehåller lite onödig men rolig fakta relaterat till Tribbles som tex under inspelningen av det första Tribbles avsnittet år 1967 snodde en skådespelare med sig 40 Tribbles från studion och gav bort dom till barnen i hans hemkvarter. I avsnittet Trials and Tribbleations i Deep Space Nine var namnen på de två tidsstörnings agenterna (agenter i Star Trek världen som undersöker brott och överträdelser mot lagen som förbjuder tidsresor) anagram på de kända Arkiv X agenterna Mulder och Scully, de hette Dulmer och Lucsly.


 

Insidan av kortboxen

 

Spelet släpptes år 2000 av Decipher Inc. som sedan 1994 släppt Trading Card Games och Rollspel, bland annat Star Trek RPG och Lord Of The Rings Roleplaying Game. Korten går inte att spela ihop med Star Trek Customizable Card Game utan de hade sina egna booster packs att sälja till spelet.


     

Längst till vänster ett Boosterpack. Mitten och till höger exempel på hur korten ser ut

 
 
Ingen bild

Anders

15 september 2012 21:51

Innehåller den boxen du har lekar för två personer? Antar det är ett två-manna spel?

David

16 september 2012 08:07

Det borde göra det för det är som du säger ett spel för två personer. Reglerna är bara ett litet papper så det tar man sig igenom på 5 minuter

 
Ingen bild

Anders

16 september 2012 21:49

Vi får testa det någondag

David

17 september 2012 16:02

Det får vi göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards