Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Ultimatum

Av David - 4 augusti 2012 13:46


 


Allmänt

Författad av Jeph Loeb som också har varit producent/författare åt TV serierna Smalville och Lost samt en prisbelönt serietidnings författare som har jobbat med stora namn som Captain America, Daredevil, Superman, Batman och många mer.

Tecknaren heter David Finch, född i Kanada. Han har jobbat för både DC och Marvel där han arbetat på New Avengers bla. Han har också gjort album omslagen till den amerikanska rock gruppen från Chicago, Disturbed.


Berättelsen & Tecknandet

Var kan jag börja? Detta är den bästa serie jag läst någonsin! Ultimatum handlar om den världsomskakande händelse som nästan satte Marvels Ultimate universum i ruiner. Det är full fart från pärm till pärm i denna och jag kan garantera att det inte finns en enda ruta i denna som är mindre tråkig än den andra. Jag vill inte avslöja för mycket av handlingen så jag kan inte skriva för mycket om det. Världen drabbas av naturkatastrofer och civilisationen är på gränsen till undergång,  många hjältar får sätta livet till i denna episka strid mot mannen som satte igång allt detta, Magneto.

Jag började tvivla på att jag någonsin skulle få läsa en serie som jag kunde betygsätta med högsta betyg och kalla episk. Många av de serier jag har läst har varit riktigt bra men dom har saknat det lilla extra, det lilla extra som gör en historia minnesvärd, det som gör att nackhåren reser sig och håret på armarna att ställa sig och denna serien var den första som hade den effekten på mig. Denna är ett måste!


 

Ett litet smakprov

 


Allt som allt...

Perfekt! Sannerligen ett mästerverk.


Betyg: 5/5 (Episk)

Kan köpas här: Bokus eller CDON

Kan även köpas som hardback: Bokus

 
 
Oskar

Oskar

8 augusti 2012 09:57

Verkligen? Ultimatum får 5 av 5? Jag försökte läsa den för ett tag sedan, men jag fann den inte alls intressant. Kändes som om den enbart förlitade sig på chockfaktorn att "nu kommer några att dö!" och storyn fick lida för det. Men det är bara min åsikt. Hoppas man får se fler serier här.

http://thenamegiver.bloggplatsen.se

David

8 augusti 2012 10:10

Jag gillar när det händer lite grejer som rör om lite i grytan. Jag har aldrig sett någon händelse i något Marvel universum med denna magnituden, förutom kanske Infinity Gauntlet men den har jag inte läst den. Mer serier finns och mer lär det komma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards