Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Nya tidningar, Del 1

Av David - 19 juli 2012 18:43

Detta är en nystartad bloggserie då jag skriver om och visar upp mina nya prenumerationer som kommer en gång i månaden samt serietidningar och grafiska noveller som jag köpt från Tradera, Bokus, tfaw.com eller CDON.


 


Transformers: More Than Meets The Eye #2, #6

Denna månaden fick jag nr.2 och nr.6 Jag började prenumerera på denna från nummer 4 och framåt så det va därför dom skickade mig nr.2 eftersom jag beställt de numren jag också hade missat. Det roliga med det hela va också att dom skickade mig en Tradepaperback (se bilden nedan, tidningen längst till vänster) med alla de första numren ihopslagna till en tjockare tidning så varför dom skickade mig lösnumren också har jag ingen aning om.


 


Transformers: Robots In Disguise (Tidningen längst till höger) #6

Bumblebee, Prowl och co. fortsätter att försöka behålla freden hemma på ett sargat Cybertron. Men vad gör Optimus Prime på omslaget? Han är ju död. Denna ska bli intressant att läsa


 


Chains Of Chaos #1, #2, #3

En crossover med Vampirella och The Rook. I skrivandets stund har jag redan läst ut denna och den va bra. Lite rörig mellanåt men ändå inom rimliga gränser. Jag köpte alla 3 numren på samma gång på Tradera.


 


Vampirella: Morning In America #1, #2, #3, #4

Denna kan ni nog vänta er en recension på för f*n vad bra denna va! Jag läser denna just nu, är inne på andra delen av sammanlagt fyra. Det va 10 år sedan Vampirella försvann så mörkret har fått härja fritt utan något motstånd. Människorna har slutat röra sig ute på kvällarna för mörkrets varelser har tagit över natten och alla som vistas ute när mörkret faller på går en säker död till  mötes.


 


Avengers vs X-Men #4, #5

Denna månaden kom nummer 5 och 6. Av någon anledning fick jag inte nummer 4 och nummer 1 väntar jag fortfarande på sen flera månader tillbaka. Jag har inte kunnat börja läsa denna serien än pga att jag inte fått det första numret än. Men nu har vi beställt det första numret samt nummer 4 från tfaw.com och förhoppningsvis kommer jag äntligen kunna börja läsa denna inom tre veckors tid!


 

Avengers #27

Jag sitter fast med denna serie också. Eftersom denna utspelar sig samtidigt som Avengers vs X-Men vill jag helst inte läsa denna, förrän jag läst igenom Avengers vs X-Men, för att inte förstöra slutet eller avslöja någon annan viktig händelse som kan ha upstått.


       


Från vänster till höger

Vampirella Transcending Time & Space

Vampirella Summernights

Vampirella Dracula Wars

Vampirella Bloodshed

Fyra Tradepaperbacks som jag ser fram emot att läsa. De två första är svart/vita och de två längst åt höger är i färg. Dessa köpte jag på Tradera, i väldigt fint skick  också så det va ett riktigt kap tycker jag.


 


Black Widow: Pale Little Spider #1, #2, #3

Till sist, ännu ett Tradera köp med vad jag trodde skulle vara med min kvinnliga Marvel favorit, Black Widow, Natasha Romanoff. Black Widow va i alla fall rätt men detta är en helt ny Black Widow vid namn Yelena Belova. Det som lockade mig med denna va varningstexten på utsidan: Parental Advisory Explicit Content

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards