Nördkulturen

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av David - 12 juni 2012 16:35

Jag förstår mig inte på Nintendos nya konsol, Wii U. Varför skulle man vilja sitta och spela på en mindre konsol framför Tv:n, på en mindre skärm dessutom, när spelet är påslaget på TV:n framför dig på en större och bättre skärm? Antingen sitter man och spelar som vanligt på sin stora TV eller om man vill med sin handkonsol, inte bägge på samma gång! Kan detta vara Nitendos första spadtag till sin egna grav? Nej självklart inte, det krävs mycket mer än så för att kasta omkull en jätte som Nintendo än ett misslyckat konsolsläpp, men inte mycket mer.Inget skulle dock göra mig gladare än att se Nintendo försvinna från marknaden då jag tycker dom bara har gjort skit sedan Wii konsolen kom ut. Jag tror Nintendo Gamecube va Nintendos sista riktigt bra konsol och i mitt tycke ska dom lämna marknaden till dom som fortfarande fattar vad TV spel är för något, Sony och Microsoft.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards