Nördkulturen

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av David - 9 juni 2012 19:48

Då klarade jag äntligen av det här spelet. Jag gjorde misstaget att spela detta mellan Assassins Creed Brotherhood och Assassins Creed Revelations för jag ville ha en paus från Assassins Creed serien eftersom jag spelat så mycket av det men jag kunde inte släppa det, jag va tvungen att spela klart Revelations också så jag fick släppa Ghostbusters ett tag.

Jag har aldrig varit med om att ett spel har haft så rik variation på de olika banorna som Ghostbusters och spökena är riktigt välgjorda. Trots att Ghostbusters är såpass gammalt, med många spel i bagaget till olika konsoler, så är detta det första och enda riktigt bra spelet som existerar om just Ghostbusters (i mitt egna tycke naturligtvis). Ett stort plus i kanten är att alla skådespelare fårn långfilmerna om Ghostbusters gör rösterna till detta spelet vilket gör att det känns mer äkta på ett sätt.

För att  beskriva handlingen lite kort så spelar du en ny rekryt som har gått med i Ghostbusters. Spökvärlden är på väg att sammansmälta med våran värld och du med hjälp av de övriga Ghostbusters ska hindra detta från att ske. Det är mycket dialoger i spelet även under spelets gång och det skämtas mycket varav vissa av skämten är riktigt roliga.

Gillar du Ghostbusters ska du absolut köpa det här spelet. Även om du inte hört talas om Ghostbusters tidigare så är detta spelvärt men jag skulle i så fall rekommendera att du ser långfilmerna först. Annars går man miste lite om interna skämt och tappar lite förståelse för handlingen i spelet.


 

Betyg: 3/5

Favorit karaktär i spelet: Slimer (Han är dock inte med mycket)

Minnesvärd del i spelet: Alla de olika banorna. Det va såpass mycket variation på dom att alla hade sin personliga charm.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards