Nördkulturen

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av David - 18 maj 2012 17:52

Lite allmänt om Assassins Creed

Det har varit en hel del om Assassins Creed på bloggen men det beror på att jag har fallit för denna underbara TV spels serie! Jag älskar hela den här generations grejen dom kör med. Först fick man spela Master Assassin Altaïr Ibn-La'Ahad, en Syrier under 1100 talet, som upptäckte allting vad tempelriddarna försökte göra och deras planer att hitta Edens äpple, en urgammal artifakt från en utdöd civilisation och som kan användas som ett fruktansvärt vapen. I tvåan får vi spela Master Assassin Ezio Auditore da Firenze, en Italienare under renässansens 1400 tal, som fortsätter kampen mot tempelriddarna. Altaïr är död sedan lång tid tillbaka och i det slutgiltiga spelet som Ezio följer han i Altaïrs fotspår tillbaka till Masyaf och Konstantinopel där vi fick spela som Altaïr 300 år tidigare. Men även Ezios kamp mot tempelriddarna kommer till sitt slut och ytterligare några hundra år passerar och nu i trean kommer vi få spela med helt ny Assassin som heter Connor Kenway som fortsätter striden mot tempelridarna under kriget mellan England och USA i slutet på 1700 talet.


På grund av min kärlek till denna underbara serie har jag bestämt mig att börja samla på det mesta jag kommer åt och på saker som jag anser vara värt lägga ut pengar på. Jag tänkte börja med att visa upp 3 action figurer som jag samlat på mig. Det är två figurer på Ezio och en på Altaïr. Jag har ingen på Connor Kenway än men det nya spelet släpps inte förrän i Oktober 2012 så det finns nog inga figurer att köpa på han än.


     

Ezio Auditore         Ezio Auditore          Altaïr


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards