Nördkulturen

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av David - 6 maj 2012 10:51

Silver Fang

Detta är den sista av de stora serierna. När jag säger stora så menar jag serier som lämnade ett intryck hos mig och som jag än idag skulle kunna tänka mig att titta på. Silverfang va, precis som Starzinger, mer vuxen till sättet än dom andra. I andra serier som tex He-Man va huvudskurken, Skeletor, en rätt så snäll skurk om man säger så. Han klantade ofta till sig och hade något komiskt över sig som gjorde att man inte blev rädd för honom, man visste att till slut skulle He-Man segra. Men i Silver Fang, då är "huvudskurken" en blodtörstig björn vid namn Akakabuto som inte tvekar att döda allt som kommer i dess väg. Det fanns inget snällt eller milt med honom,  han dödade faktiskt vissa då och då. Jag tänker inte avsölja för mycket av handlingen nu men serien börjar med att Akakabuto kastar ner Silver Fangs far i en ravin, som jag tycker är en av de bästa och mest känsloladdade scener någonsin. Precis som i Starzinger så gör soundtracket oerhört mycket i Silver Fang.

För att beskriva handlingen i kort så handlar Silver Fang om en liten valp som man säkert har gissat vid det här laget heter Silver. Silvers far räddar Silvers liv i början av serien från Akakabuto och striden får ett tragiskt slut. När åren passerat förenar sig Silver med en flock av vildhundar som springer runt uppe i de Japanska bergen för att samla på sig de starkaste och farligaste vildhundarna i syfte att döda den farliga björnen. Jag hade velat länka till några bra scener men hittar dom inte på youtube så det får väl va då. Jag såg serien med svensk dubbning och har därför svårt att gilla serien på något annat sätt. Jag skulle nog inte tycka om den lika mycket om jag fick se den med Japanskt tal, för det är inte så jag minns den.



Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards