Nördkulturen

Alla inlägg den 16 april 2012

Av David - 16 april 2012 17:20

Transformers

Transformers såg jag inte så mycket av egentligen när jag va liten. Serien gick på kabel TV som bara vissa människor hade tillgång till. När jag väl fick komma hem till någon och titta på den kändes det som rena rama julafton. Min favorit i serien var och har alltid varit Bumblebee. Jag gillade det faktum att han va bland dom minsta robotarna men han kunde ändå sparka lite arslen när det väl hetta till, plus att jag har alltid gillat färgen gult! 

Precis som med serien M.A.S.K så designade vi egna Transformers dräkter med hjälp av kartonger och sprang runt och lekte med. Tror dock inte det va särskilt långlivat för jag har för mig dom gick sönder rätt fort.

För bara några år sedan, i vuxen ålder, fick jag tag på den tecknade Transformers The Movie. Jag hade ingen aning att det ens existerade en sådan så lite glad blev man ju n är man fick återse några av sina barndomshjältar i en helt "ny" tecknad långfilm. Jag tycker filmen är riktigt bra. En av favoriterna i filmen är den super coola Ultra Magnus. Optimus Prime är död och han har lämnat över The Matrix till Ultra Magnus. Megatron som har genomgått en förändring, och blivit Galvatron, har blitt nästintill oslagbar och jagar Ultra Magnus genom galaxen i jakt på The Matrix. Jag älskar scenen när Ultra Magnus är instängd i ett hörn och omringad av Decepticons och desperat försöker öppna The Matrix (se bilden nedan).

  

"Open!! Damn it open!!

Prime, you said the matrix would enlight our darkest hour!"





Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards