Nördkulturen

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av David - 21 mars 2012 15:14

I morgon är det Torsdag och det betyder brädspelskväll. Vi har hållt på med detta i några månader nu men som sagt är bloggen rätt ny så detta blir det första inlägget om det.

I morgon bär det av till andra världskriget i spelet Axis & Allies. En spelare kommer få spela de allierade menats de andra två spelar Axelmakterna. Många som inte är inne i det här med brädspel riktigt kan förväxla detta som en annan version av spelet Risk men självklart, så är inte fallet. Detta är lite mer avancerat och, om än inte perfekt, lite mer historiskt korrekt, Axis & Allies utspelar sig efter Japanernas attack på Pearll Harbor.

Det va väldigt längesedan jag spelade detta sist så jag kommer inte ihåg så mycket av regelsystemet men en sak jag minns va att det tog rätt lång tid att spela igenom. Mer än så kan jag inte säga för jag minns ärligt talat inget mer.

Nåväl, spelet är uppställt och redo att spelas så i morgon smäller det!


     


Går att beställa här: http://www.worldofboardgames.com/webshop-sok.php?searchString=Axis+%26+Allies&search=S%F6k

(Den utgåvan vi spelar verkar inte gå att få tag på längre, men det finns nyare utgåvor)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards