Nördkulturen

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av David - 10 mars 2012 17:09

Jag har börjat prenumerera på två serietidningar, The Avengers och Transformers (Robots In Disguies). Marvel började om med Avengers för ett litet tag sen och började från nr 1 igen men tyvärr fick jag reda på detta lite försent så jag började min prenumeration på nr 21 men det dröjde bara två nummer så hade man redan kommit in i handlingen. Jag får försöka hålla ögonen öppna efter de 20 första numren på ebay. Avengers leds av Captain America och i denna serie består gruppen av superhjältar som Storm, Iron Man, Hawkeye, Spiderwoman, The Red Hulk, The Protector, The Vision och Quake. Men i långfilmen som är på väg är det några få byten inom gruppen. Thor, Hulken och Black Widow är tillskotten och Storm, Spiderwoman, The Red Hulk, The Protector, The Vision och Quake är borttagna. Men Storm? Tillhör inte hon X-men?



Transformers har också börjat om från början med sin serie. Det finns två Transformers serier, Robots In Disguies (den som jag prenumererar på) och en annan som heter More Than Meets The Eye. Bägge serierna hör ihop, vilket jag inte visste till att börja med så jag prenumererade bara på en av dom. Den som jag läser handlar om Autobots och Decepticons återkomst till Cybertron efter det långa kriget och freden härjar... för tillfället. Läget är spänt mellan de två grupperna och på toppen av allt tror Autobots att deras ledare Optimus Prime eller Rodimus Prime (minns inte vilken av dom) är död från en rymdskeppskrasch men vad dom inte vet är att han överlevde vilket den andra serien, More Than Meets The Eye, handlar om.


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards