Nördkulturen

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av David - 8 mars 2012 15:37

Jag tänkte skriva lite om, vad jag anser, vara min första riktigt bra Magic kortlek som jag själv byggt ihop. Som vanligt har jag haft svårigheter att komma på ett namn till denna kortlek men nöjde mig till slut med Midnight Hunters. Creature sektionen består enbart av vargar och varulvar och 1 planeswalker (som jag har två utav i kortleken). Mina ess, så att säga, är helt klart korten Huntmaster Of The Fells och min planeswalker Garruk Relentless. Bägge är relativt billiga och jag brukar få ut dom rätt snabbt och när dom väl ligger ute har jag nästan fritt fram att lägga ut massor med gröna 2/2 Wolf tokens samt svarta 1/1 wolf tokens med deathtouch. Alla dessa tokens tillsammans med Immerwolf som ger dom allihop +1+1, toppat med några av enchantment korten Full Moon´s Rise som ger dom ytterligare +1+0 och trample gör dom mycket svårslagna och för att inte nämna en törn i ögat på din motståndare.


       

Garruk                 Huntmaster         2/2 och 1/1 wolf tokens  Immerwolf


Men naturligtvis är den inte oslagbar. Jag märkte att jag åkte på stryk rätt fort och utan att kunna erbjuda mycket motstånd mot en kortlek med kombinerad Flying och Infect vilket jag inte har något försvar emot. Det enda som jag kan försvara med är mina tre instants Incinerate (deals 3 damage to target creature or player) samt de 3 Plummet (Destroy target creature with flying) korten jag har i min sideboard. Annars har den fungerat rätt bra mot de flesta kortlekar och jag är riktigt nöjd med den.


Creatures 19 st

Scorned Villager (2 st)

Huntmaster Of The Fells (2 st)

Lambholt Elder (2 st)

Hinterland Hermit (3 st)

Young Wolf (4 st)

Immerwolf (4 st)

Kessig Wolf (2 st)


Instant / Enchantment / Sorcery 14 st

Moonmist (4 st)

Incinerate (3 st)

Full Moon´s Rise (3 st)

Naturalize (2 st)

Titanic Growth (2 st)


Planeswalker (2 st)

Garruk Relentless (2 st)


Basic Land / Land (25 st)

Mountain (10 st)

Forest (10 st)

Rootbound Crag (4 st)

Kessig Wolf Run (1 st)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards