Nördkulturen

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av David - 3 mars 2012 12:37

Lite om nördkulturen


Alla har vi använt begreppet nörd någon gång men få personer vet att det finns en hel kultur baserad kring detta missuppfattade ord som många förknippar med en negativ benämning. Jag är en nörd, jag har varit en nörd mestadels av mitt 32 åriga liv och jag skulle inte vilja byta det mot något annat. I hela mitt liv har jag varit intresserad av spel i alla dess former, TV-spel, Data spel, Rollspel, Figurspel, Brädspel, Kortspel osv och det är mestadels detta som jag kommer skriva om i denna bloggen men även lite annat som hör nördkulturen till som Star Trek och andra TV serier samt filmer och litteratur.

Jag vet att det existerar en stereotyp av nördar med glasbottnar till glasögon, tejpade bågar, vit skjorta instoppad i exempelvis manchester byxor och pennor i höger bröstficka med ett besynnerligt skratt som gärna ska avslutas med någon form av grymtande men inget av detta passar in på mig. Någon bild på mig själv har jag inte än men det kanske dyker upp i framtiden på bloggen nånstans.


 


Jag hoppas mer nördar hitar hit och läser min blogg och som delar samma intressen som mig.

Så fram tills ni hör från mig igen: "Live long and prosper" - Spock


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards